Ekspres do kawy Nespresso na kapsułki – czy warto?

Ekspres na kapsułki i kawa w tej formie wydają nam się być nowinką, ale pierwszy ekspres ciśnieniowy do kawy na kapsułki został stworzony w 1986 roku (tak – zaraz minie 30 lat) przez Nespresso. Dlatego też od tej marki, jako pioniera, zaczynam.



Producent ekspresów: DeLonghi lub Krups

Producent kapsułek: Nescafe

Spienianie mleka: brak / zewnętrzny spieniacz / pojemnik na mleko (w zależności od modelu)

Ciśnienie: 19 bar

Ekspresy marki Nespresso występują w dwóch wariantach – tylko do kawy czarnej oraz ze spienianiem mleka; spienianie może odbywać się przez zewnętrzny spieniacz lub pojemnik na mleko. W ofercie jest 21 kaw czarnych oraz 3 kawowe „wariacje” smakowe (karmel, wanilia i czekolada). Kawy występują w wariantach kofeinowych i bezkofeinowych, każda z nich jest też dokładnie opisana jeśli chodzi o:

  • moc palenia
  • nuty smakowe
  • intensywność
  • przeznaczenie (espresso czy lungo ).

Ekspresy te nie przygotowują innych napojów – tylko kawę, co ważne – spieniają świeże mleko. Same urządzenia mają bardzo kompaktowe wymiary, dlatego nadają się idealnie do małych kuchni. Mają też duży wybór wariantów kolorystycznych. Zwykle posiadają możliwość wyboru 2 rozmiarów kawy – małej i dużej Kapsułki nie są dostępne w sprzedaży detalicznej, oprócz jednego sklepu stacjonarnego w Warszawie, można je zakupić wyłącznie w sklepie internetowym lub telefonicznie. Według producenta rozwiązuje to problem podróbek i krótkich terminów ważności kapsułek, które długo leżą na sklepowych półkach. Kapsułki Nespresso dostępne są w podłużnych kartonikach, pakowane po 10 sztuk. Koszt – zwykle między 1,80 a 2,50 zł za sztukę.

Kawa z kapsułek Nespresso jest moim zdaniem najlepsza w smaku, chociaż mocna (nawet gdy wybierzemy kapsułkę o średniej mocy i 100% arabica). Cena ekspresów Nespresso w sklepach zaczyna się 300 zł, najdroższe modele (z automatycznym spienianiem mleka to do 2000 zł.



PLUSY:

  • wysoka jakość kawy
  • duży wybór smaków
  • spienianie świeżego mleka
  • gwarancja świeżości i jakości

MINUSY:

  • wysoka cena kapsułek
  • niedostępność kapsułek w regularnej sprzedaży